12 Temmuz 2013 Cuma

My Fashion Archive #3

Her ne kadar uzun aralıklarla güncelleme yapabilsem de; bu ve şu postla başlayan, kostüm tarihi - moda tasarım üzerine olan kaynaklarımı tanıttığım bu seriyi devam ettirmekten büyük keyif alıyorum. Öyleyse kaldığımız yerden devam :)
Even though I can update it not so often; I enjoy keep writing 'My Fashion Archive' series, which started with this and that posts. So, here we go again :)
 
Tekstil ve giyim tarihi üzerine kapsamlı Türkçe kaynaklar bulmak zor, bu kitaba denk geldiğim için şanslıyım! Antik çağlardan başlayıp günümüze uzanan süreci ele alıyor ancak tekstili de kapsadığı için kumaşlar, dokular ve renkler üstüne etkileyici bilgiler de edindim. Görselleri de sunulan bilgiyi destekleyecek kalitede.
It's hard to find extensive sources on textile and costume history in Turkish, most of them just offers an overview. I consider myself lucky for being able to find this one! The timeline that book presents,  starts from ancient times till today. The information given on textiles, textures and fabric colours were pretty impressive. Supported with qualified visuals.
 
Hiç hazır olmadığım derecede teknik bir kitap, ancak tekstil ve dokuma endüstrisi alanından birine hitap edecek türden. Sadece temel bilgiye sahip kişiler için açıklamalar var ancak yeterli olduğunu düşünmüyorum, görsel bakımdan zayıf.
Too technical for me, and I guess for anyone who isn't a part of textile industry. Yes, there is explanations for the ones with basic knowledge, still it's not enough to make the content clear and the visuals are in poor quality.
 
Bu kitap da 20. yüzyıldaki moda reklamları üstüne, kütüphanemin 'coffee table book' kontenjanından. Tamamen görsel ve açıp bakması bile güzel, uygun bir fiyata edindiğimi hatırlıyorum; yine olsa yine alırım ;)
This one is on fashion advertisement during the 20th century. Definitely a 'coffee table book'. It's totally fun to check it out when you get bored or just want to pass some time. Its price was very reasonable, I'm totally proud of my decision - getting it ;)
 
Basics - Fashion Design serisinden diğer iki kitap bu yazıdan size tanıdık olmalı :) Serinin tümünü bir anda edinmek yerine, ihtiyaç duyduğum konu üzerine teker teker alarak seriyi tamamlayacağım sanırım. Koleksiyon tasarımı yaparken bir sürü bağımsız çizimi bir bütünün parçasına dönüştürme sürecimde az da olsa faydası dokundu bence.
You may remember other two books from Basics - Fashion Design series :) I'll complete this set within some time because I get them one by one, choosing the most current topic that I need to be informed about. And I think that this book helped me out slightly during designing my first collection and trying to make all those cloths a part of the whole.
 
Bu yazıdaki favori kitabım, çünkü (önyargılara rağmen) modanın sadece kılık-kıyafetten çok daha fazlası olduğuna inanıyorum. Aynı zamanda toplumsal bir mesele de, dolayısıyla sosyolojik ve psikolojik neden - sonuçlarını da göz ardı etmemeliyiz. Tam bu alandaki eksikleri doldurma alanında atılan az sayıdaki adımdan biri olduğu için seviyorum.
My favourite book in this post because I believe fashion is more than a couple of garments. It's actually a social case, so we shouldn't ignore its sociological and psychological reasons - consequences. This book is a step taken to start filling up this blank space, therefore I love it.
 
1900'lerden günümüze günlük, kokteyl, gece davetine uygun kostüm ve iç çamaşırı, plaj giyimi, ayakkabı & çanta gibi detaylara dair sadece illüstrasyon içerikli bir kitap. Kütüphaneme keyfi bir ekleme olduğunu kabul etmek zorundayım, 60lar ve 70ler dönemindeki illüstrasyonlarıyla aklımı çeldi, tamamiyle masumum aslında -.-
Contains illustrations of garments for daily, coctail and nightwear and details like underwear, beachwear, shoes & bags. This was just an arbitrary addition to my archive but the illustrations from 60s and 70s periods seduced me, I'm innocent -.-
 
Figure Drawing rehberi LaSalle'deki çizim derslerim için edindiğim bir kitap oldu. Kendi modelimi çizmeyi bilsem de zaten bir türlü yetiştiremediğim zamandan kazanmaya hayır demem mümkün değil, dolayısıyla üzerine giysi tasarımı yaptığım modeller bu kitaptan.
I got this Figure Drawing guide for my fashion drawing classes at LaSalle. I may know how to draw my own model but saving up some time was a better offer.
 
Bu kitapla ilk tanışmam en az bir beş sene önceydi, kendi kendime çizim yapmayı öğrenmek istiyordum. Ama bu kitabı almayı daha sonraki bir güne erteledim, yeniden arayışa çıktığım dönemde de bir türlü rastlayamadım. En sonunda LaSalle'deki derslerim için edinmem gerekti ve kavuştuk. Marker'larla çizim / boyama yapanlara daha çok hitap edecek bir kaynak.
Last but not least, a book with a story. The first time I met this book was at least five years ago, while I was interested in to learn how to draw (better) on my own but I decided to get this book a bit later. When I was searching for this book later, couldn't find any. Then got one for the classes at LaSalle. The ones who work with markers can make the best of this source.

Daha fazla kaynak arayanlar buraya -> Fashion Archive #1 - Fashion Archive #2
For more sources click just there -> Fashion Archive #1 - Fashion Archive #2

3 yorum:

Ceren Ustaoğlu dedi ki...

Merhaba What's Next,
Bu postu çok beğendiğimi belirtmek istiyorum,benim gibi moda merakı olan insanlara da güzel bir örnek olacak diye düşünüyorum. Öncelikle bir ricam olacak bu kitapları nereden aldığını yazabilir misin ya da bulabileceğimiz alternatif kitapevleri vs. Şimdiden teşekkür. ediyorum
Sevgiler...

www.letsmakefashion.com

What's Next dedi ki...

@Ceren Ustaoğlu; eğer faydası dokunduysa ne mutlu bana :) hangi şehirde olduğunu bilmiyorum ama ben bu kitapların büyük çoğunluğunu d&r'ın kanyon şubesinden, istiklal'deki pandora ve robinson crusoe'dan, beşiktaş'taki yem kitabevinden edindim. bunun dışında yurtdışına gittiğimde de tetikte oluyorum, müzelerin mağazalarında çok iyi kaynaklara rastlamak mümkün çünkü. eğer erişimin yoksa minik bir amazon.com turunun ardından da güzel yabancı kaynaklar bulabilirsin.. şimdiden iyi okumalar ;)

Aslihan Bayram dedi ki...

bende katiliyorum süper bir post olmus! Bu sene Moda tasarim okumaya baliscam ve böyle konular benimde cokcok ilgimi cekiyor, paylasim icin tesekkürler, sevgiler:)