5 Şubat 2013 Salı

Happy Anniversary to Barbie!

Bu yazıda Prag'ta biraz da olsa müze gezme fırsatım olduğunu söylemiştim. Oyuncak Müzesi'nde Barbie'nin 50. yılı şerefine düzenlenen sergiye denk geldim, güzel bir tesadüfle.. Hem çocukluk günlerinden hatırladığım modelleri hem de çok öncesinde satılmış olan versiyonlar bir arada, bir çoğu çok güzel kostümler içindeydi. Birkaç saatimi her bir bebeği tek tek inceleyerek geçirdim :)
I said that I had a chance to visit a few museums in Prag, here. With a nice coincidence, I came across to Barbie's 50th Anniversary exhibition at Toy Museum.. All dolls, the ones I remember from my childhood and the ones much older than me, were all together there. Few hours spent there :)

Barbie macerasının daha en başı, 'Lilli' isimli bebekler, yine döneminin en çekici bebekleri.
The very beginning of Barbie story, dolls named 'Lili', still the most beautiful ones of their time.

Her bir bebeği tek tek incelememin sebeplerinden biri de şüphesiz kıyafetleri / kostümleriydi.. Etnik kostümlü, Yeni Yıl / Noel dönemine özel kıyafetler içinde ya da en şık günlük kıyafetleriyle, kürklerini giymiş Barbie'ler göz alıcıydı. Ama beni en çok etkileyen kıyafet kabarık turuncu etek & altın işlemeli pembe ceket ikilisidir!
One of the reasons that look over every single Barbie so carefully was their cloths / costumes for sure.. Barbies in their ethnic clothes, specially for Christmas / New Year designed clothes or wearing their most chic daily outfits were all charming. But if I needed to choose the best, it would be the pink jacket & orange skirt combination!

Özel koleksiyonlar derken çizgi filmlerden / televizyondan hatırladığımız kahramanlardan (bkz. Jessica Rabbit) ünlü filmlerdeki karakterlere (bkz. Alfred Hitchcock'un kargaları), hatta güzelliğinden & zerafetinden gözlerimi alamadığım 40. Yıldönümü'ne özel Barbie'ye kadar, herkesi kastediyorum. Ve hepsinin size selamı var ;)
Last of all every kind of Barbie was there and I mean literally everbody, from cartoon characters / TV stars (e.g. Jessica Rabbit) to famous scenes of well-known films (e.g. Alfred Hitchcock's crows) - even 40th Anniversary Barbie, everybody. And they all sent their loves to you ;)

9 yorum:

Esra dedi ki...

bir oyuncağın makyajına imrenilir mi bilmem ama ben son barbie nin bordro rujuna hayran kaldım :)

lacivertojelikız. dedi ki...

yaa barbie!
ne çok severim, nasıl bayılırım, ne kadar da çok oynadım :) iyi geldi bu post :)

Rainbow Gatherer dedi ki...

bende çok severdim barbie leri,o kadar cok vardı ki bende de resmen hastasıydım bu kızların:) nostaljik olanları da güzelmiş.

Bushe dedi ki...

24 yaşımda hala oyuncak mağazalarına girip Barbie bakan ben bu post'a bayıldım!!

beetlebum dedi ki...

kıyafetlerin detayları, arkadaki dekor, hepsi harika görünüyor :)

http://madspepper.blogspot.com/

Irmak dedi ki...

Çocukluğumdan sadece bir tane Barbie bebeğim kaldı, diğerleri yok :( Arada çıkarıp bakıyorum, saçlarını tarıyorum :)

blackberryfashion dedi ki...

Barbie is so cute :)

Dilara Köseler dedi ki...

Edaaa!! Harikalar ya bende görmek isterdim çok güzeller!!

Jassmeen Mode dedi ki...

barbie en sevdiğim bebeklerimdi.

saçlarını bile boyuyordum

http://jassmeenmode.blogspot.com/