26 Aralık 2012 Çarşamba

The Philosophy of Black

 Renklerden siyah, daha doğrusu ışıksızlık ve boşluğun tasviri, hayatımızda oldukça fazla yer kaplıyor. Siyahın bir klasik haline geldiği şüphesiz ama baştan aşağı siyah giyinmek kesinlikle iyi hissetmiyor bana. Kolaya kaçmak gibi geliyor, gardropta sayısız renk seni beklerken siyahı seçmek. Bana kalırsa siyah diğer renklerin kendilerini daha iyi göstermeleri için varolmalı ki, bu noktada Amy Grant'ın söyledikleri durumu çok iyi özetliyor: "Siyah olmadan hiçbir renk derinliğe sahip değildir. Ama siyahı herhangi bir şeyle karıştırdığınızda gölge oluşur, sadece gölge değil, tamamlanmışlık / tokluk hissi. Eğer gerçek bir şey yaratmak istiyorsanız seçtiğiniz renkleri siyahla karıştırmaya açık olmalısınız." Bu yazıya gelirsek, bu yazı siyaha övgü mü yergi mi olduğu belirsiz.
The color black, actually the image of emptiness and lightlessness, takes lot of place in our lives. For sure it became a classic but dressing up all in black doesn't make me feel really good. Choosing to wear black is choosing to easiest way, all other colours were waiting for you. To me, black means a thing when other colors are involved. As Amy Grant said: "Without black, no color has any depth. But if you mix black with everything, suddenly there's shadow, but fullness. You've got to be willing to mix black into your palette, if you want to create something that's real." If I should say something about this post, it's your choice to see it as a compliment or critique.

Siyah, yasın rengi. Batı kültüründe cenazelerde baştan aşağı siyah giyilir, bu aslında Roma İmparatorluğu döneminden kalmış bir gelenektir. Klişeler vardır, şehir hayatında bu ayrımı kaybedeli kim bilir ne kadar zaman geçmiştir ama dullar da siyah giyer. Siyah hakkında çok iddia üretilmiştir, kara kedinin uğursuzluğundan tutun da siyah kıyafetle gömülen bir kadının ileride ailesine lanetlemek üzere geri döneceğine dair bir inancı ortaya atacak bir yaratıcılıkla.
Black, the color of mourning in the west. Actually black clothing for mourning dates back to the Roman Empire. As a cliché, was a former tradition, widows wear the color black. Black is one of the most speculated colors I guess, according to the story of unluck brought by a black cat and the belief that the woman buried while wearing black clothes, she'll come back to haunt the family.

Siyah, gücün rengi. Dini temsil eder bir yandan, papazlar ve yargıçlar siyah giyer. Siyasal görüşler bakımından da faşizimle bağdaştırılır. Ki tüm bunlar bir rengin vurgulayabileceği en güçlü ifadelerdendir.. Güç, baskıyı da beraberinde getirir. Coco Chanel'in de dediği gibi belki de siyah tüm diğer renkleri bastırma gücüne sahip olduğu için ressam Renoir'in sözleriyle 'renklerin kraliçesi' olabilmiş, kimseler ona karşı çıkamamıştır.
Black, the color of power and strength. It has been considered as a symbol of religion, therefore priests wear black. Judges too. Some colors have also political meanings, the one of the black is fascism. Which are the strongest expressions that a color can emphasize.. Power comes with pressure. As Coco Chanel said the color black became 'queen of all colors' (words of the painter Renoir) because it had the power to cover up all other shades, so nobody could defied it.

Siyah, korkaklığın diyemem ama, kaçışın / hep bir saklanışın da rengi olmuştur. Georgia O'Keeffe, siyahın, içindeyken insanı saklanmış hissettiren bir yanı olduğunu söylemiş; Yohji Yamamoto da siyahın 'Ben seni rahatsız etmiyorum- sen de beni rahatsız etme' rengi olduğunu dile getirmiştir. Siyah bulunduğu ortama gizemi de beraberinde getirir, Wittgenstein diyor ki: "Siyah bir rengin daha bulanık / puslu görünmesine sebep olurken, karanlık bu etkiyi yapmaz. Bir zümrütün rengi puslu görünmeden koyulaşabilir ancak siyah içeren bir kırmızı tonu olsaydı bulanık / puslu görünecekti." Siyah, özellikle Japon kültüründe, bilgeliğin de rengidir. Siyahın evrendeki tüm renklerin birleşimi ve kökeni olduğu, gökkuşağının kaynağının siyah olduğu inanışı vardır. Uzakdoğu'da beyaz gençliğin rengiyken, siyah deneyimin, ilerleyen yaşın ve beraberinde gelen uzmanlığın sembolüdür.
Black also have been a color of -not fearfulness but- escape / hiding. Georgia O'Keeffe mentioned that black has an effect which make you feel hidden in it and Yohji Yamamoto says that the color black has the message of 'I don't bother you- don't bother me.' Black brings the atmosphere the mystery with itself, Wittgenstein says that: "Black seems to make a colour cloudy, but darkness doesn't. A ruby could thus keep getting darker without ever becoming cloudy; but if it became blackish red, it would become cloudy." Black, especially in Japanese culture, is the color of wisdow. Black symbolizes the combination of all colors of the universe. From black, all colors originate and spring up to create the rainbow. In Far Eastern culture while the color white symbolizes the youth, black symbolizes experience, age and profession.

Aslında daha çok şey var siyah hakkında anlatılacak. Dün evden çıkarken hemen hiç düşünmeden yaptım bu kombini, baştan aşağı siyah giyinmek bana göre değil gerçekten. Sanırım bilinçaltım savunma mekanizması olarak bolca metal detay ekledi. Ben de fotoğrafları düzenlerken kontrast ayarının kaçmasına izin verip detayların bir kısmını 'siyahta boğdum'. Gerçi 'The Addams Family'nin Morticia'sı "Siyah ne kadar neşeli bir renk." dedikten sonra bize laf düşmez ama siz içimi döktüm varsayın, bir gün bir yerde işinize yarar bu okuduklarınız :)
Actually there is much more to tell about black. An outfit, made coincidentally brought me here. Since I know well myself and that the color black doesn't make me feel great, my unconscious made me add all these metallic details. Then I wasn't afraid of  letting the other details drown with the help of contrast balance. I wrote a huge post here but Morticia of 'The Addams Family' said "Black is such a happy colour." anyway. 

Etek / Skirt: C&A
Kemerler / Belts: Designroom & Collezione
Kelepçe Bileklik / Cuff: SIX
Küpe / Earrings: Topshop

7 yorum:

Lifetoastylized dedi ki...

Çok şık olmuşsın , kemere de ayrı bayıldım.
Siyah rengini eskiden çok kullanmazdım ama bu sene siyah renklere gidiyor elim,daha çok kullanıyorum.

Hamide... dedi ki...

kara melekkk :)) nası güzelsin ps: arkadaki kütüphane ne öyle yaaaa :p

oğuz akdeniz dedi ki...

azıcık kilo almış gördüm seni..:)

gerçi bende aldım :P
ama süpersin
http://zoomlabakalim.blogspot.com/

beetlebum dedi ki...

katılmıyorum :) tamamen siyah giyinmek bence farklı kumaşlar kullanmakta, aksesuarlarla oynamakta ciddi yaratıcılık kullandırıyor. özellikle etek ya da elbise girince işin içine bi anda aksesuarlar konuşmaya başlıyor. aynı zamanda siyah giyinmenin de tabi doğru materyallerle olduğunda daha dikkat çekici olduğunu düşünüyorum.

kısacası ben siyah giyinmeyi sevenlerdenim :p

★nasli_ dedi ki...

Üstündekine bayıldııııııım :)))
Ama yerinde olsam artık o gözlükleri değiştirirdim :/

♥.♥
www.naslii.com

Grace Happy dedi ki...

ben bu kombınıne bıttım nedense okadar guzelsın kı...bu gozlukten bende ıstıyorum :)

Nazlı Babaoglu dedi ki...

yorum için teşekkür ederim :)

size de musmutlu yıllar !

http://nazlibabaoglu.blogspot.com/