3 Aralık 2012 Pazartesi

Istanbul.. as a Dress

İstanbul, yazarların hep huysuz bir kadın olarak tasvir ettiği şehir. Şüphesiz her birimiz büyük bir aşk - nefret ilişkisi içindeyiz onla. Özellikle trafiğinden kendimizi daha yeni kurtardığımız şu saatlerde İstanbul'u sevdiğinizi söylemek ne kadar kolay bilemem ama biraz güzel manzara, rastgele karşıma çıkan güzel bir bina, duvarlarında rastladığım geleneksel bir desen veya bir graffiti günün ilerleyen saatlerinde kalbimi yumuşatmaya yetiyor. 
Istanbul, the city which is compared to a difficult woman by the writers. The truth is we, all Istanbullers, are in a love - hate relationship with it. Especially in the hours which we hardly escaped from the traffic jam, it's hard to say that we love it but in later hours a nice view, a nice - looking building (probably an old one), a patter which I came across to in an unexpected moment or a graffiti is enough to touch my heart.

Bir şehrin elbiseye adapte edilişini görüşüm değil ama söz konusu İstanbul olunca paylaşmadan edemedim. 12 Aralık'a kadar devam edecek Tasarım Bienal'inin İstanbul Modern'deki Musibet bölümünden. Tema metropoller ve kentsel dönüşüm olsa da burada tüm konular modaya çıkıyor.
This isn't the first adaptation of a city into a dress but Istanbul edition is special for sure. From Istanbul Design Biennal's "Musibet" (can be translated as plague / disaster) part. 

6 yorum:

Selma's world dedi ki...

çok ilginç bir elbiseymiş cnm.

Rococosh dedi ki...

çok değişik ama yine de hoş olmuş İstanbul gibisi yok

beetlebum dedi ki...

işte bu gerçekten görmeye değer bir parça.

Hamide... dedi ki...

çok ilginç olmuş be :)

Esra Sevgi dedi ki...

bıanele gıdemedım gdemedım dıye aglarken sızın gıbı can canan yzarların paylasımıyla bırseyler goruyorum ya Allah razı olsun!

Lila Moonlight dedi ki...

Ya cok gormek istiyordum, 12 sinde bitiyormus, kaciriyorum yine : ( Bu Istanbul elbisesi cok hos cidden. Paul & Joe make up urunlerini ben de ilk defa kullaniyorum, simdilik izlenimlerim, dokusu guzel, cok hos kokuyor. Ambalajlari cok sirin cidden : )